Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnych warsztatach, które przyczynią się do powstania sieciowego produkt turystyczny opartego o potencjał rybołówstwa przybrzeżnego Pomorza Zachodniego.
Podczas warsztatów zostanie przekazana praktyczna wiedza i umiejętności w zakresie budowania turystycznego produktu sieciowego, tworzenia jego marki i prowadzenia komunikacji z rynkiem. Każdy uczestnik pod okiem doświadczonych konsultantów będzie miał okazję przygotować opis własnej oferty turystycznej związanej z rybołówstwem. Do końca czerwca 2018 roku oferta zostanie włączona w promocję turystyczną regionu jako sieciowy produkt turystyczny oparty na dziedzictwie rybołówstwa przybrzeżnego.
Zakłada się przeprowadzenie trzech warsztatów. Pierwsze z nich mają na celu wprowadzenie wszystkich zainteresowanych w tematykę projektu oraz nawiązanie współpracy. Drugie warsztaty adresowane są do szeroko pojętej branży turystycznej, a trzecie do sektora gastronomicznego.
Efektem przeprowadzonych warsztatów będzie opracowanie, wydruk i dystrybucja kart turystycznych opisujących Państwa ofertę w ramach sieciowego produktu turystycznego opartego o dziedzictwo rybołówstwa przybrzeżnego.
Warunki udziału w warsztatach:
- Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 15 marca 2018 roku. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc decyduje kolejność zgłoszeń.
- Z uwagi na powiązanie tematyczne udział w pierwszym warsztacie umożliwia uczestnictwo w 2 i 3. Nie ma możliwości wzięcia udziału tylko w 2 lub 3 warsztacie.
- Poszczególne podmioty mogą reprezentować maksymalnie 2 osoby podczas warsztatu.
- Uczestnicy warsztatów muszą prowadzić działalność na obszarze Pomorza Zachodniego w pasie nadmorskim lub w rejonie Zalewu Szczecińskiego w tym w Szczecinie.
- Uczestnikami warsztatów mogą być wyłącznie podmioty/osoby wskazane w grupach odbiorców poszczególnych warsztatów.
- Uczestnikami mogą być podmioty całoroczne lub prowadzące działalność sezonowo, które mają za sobą co najmniej jeden przepracowany rok / sezon turystyczny
- Restauracje, smażalnie oraz wędzarnie zgłaszające się do udziału w warsztatach muszą posiadać w swojej ofercie głównie ryby z lokalnych połowów.
Warsztaty są realizowane w ramach zadania: „Utworzenie koncepcji, kompleksowe przygotowanie oraz przeprowadzenie warsztatów z zakresu budowania marki oraz rozwoju turystyki poprzez wykorzystanie i promocję dziedzictwa rybołówstwa przybrzeżnego oraz warsztatów z zakresu regionalnej i tradycyjnej kuchni rybnej.” realizowanego na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego przez firmę landbrand. Firma landbrand od 10 lat specjalizuje się w marketingu turystycznym dostarczając innowacyjnych rozwiązań z zakresu rozwoju turystyki i sieciowania jej promocji.
Zgłoszenia należy rejestrować pod adresem email: info@landbrand.pl lub telefonicznie: 61 221 79 17.
Zgłaszając się do udziału w warsztatach wyrażają Państwo zgodę na utrwalanie swojego wizerunku i wykorzystanie zdjęć i filmów w materiałach informacyjnych i promocyjnych oraz sprawozdawczych, związanych z realizacją projektu Fish Markets STHB.02.01.00-DE-0025/15, a także we wszelkich innych działaniach i materiałach promocyjnych Województwa Zachodniopomorskiego.
Warsztaty 1 – „Witamy na pokładzie” – wtorek 27 marca, godzina 10:00 – 16:00 (miejsce wkrótce)
- W programie: Inspirujące przykłady sieciowych produktów turystycznych korzystających z dziedzictwa rybołówstwa w Polsce i na świecie. Budowanie wizerunku regionu i sposoby tworzenia atrakcyjnych ofert turystycznych w oparciu o dziedzictwo rybołówstwa. Opis poszczególnych gatunków ryb występujących w obszarze Południowego Bałtyku. Prezentacja dań opartych o rybołówstwo opracowanych w innych regionach. Wskazanie możliwości dołączenia do sieci dziedzictwa kulinarnego Pomorza Zachodniego Integracja.
- Odbiorcy: Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego, informacji turystycznych, portów, lokalnych grup rybackich, stowarzyszeń, podmiotów z branży turystycznej oraz restauratorzy, szefowie kuchni i pracownicy gastronomii.
Warsztaty 2 – „Budujemy ofertę turystyczną” – wtorek 24 kwietnia, godzina 10:00 – 16:00 (miejsce wkrótce)
- W programie: Budowa marki oraz rozwoju turystyki poprzez wykorzystanie i promocję dziedzictwa rybołówstwa przybrzeżnego. Kreowanie produktów turystycznych oraz oferty sprzedażowej. Możliwości promocji miejsc związanych z dziedzictwem rybołówstwa ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji, z których pochodzą uczestnicy warsztatów. Uszczegółowienie wspólnej koncepcji utworzenia sieciowego produktu turystycznego.
- Odbiorcy: Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego, informacji turystycznych, zarządcy portów, lokalnych grup rybackich, stowarzyszenia, podmioty z branży turystycznej oraz restauratorzy i pracownicy gastronomii.
Warsztaty 3- „Doskonalimy regionalną i tradycyjna kuchnię rybną” – zajęcia kulinarne praktyczne z udziałem szefów kuchni – wtorek 08.05, godzina 10:00 – 16:00 (miejsce wkrótce)
- W programie: Opracowanie/dopracowanie oferty sprzedażowej bazującej na daniach rybnych z ryb występujących w regionie Południowego Bałtyku wraz z opracowaniem autorskich przepisów kulinarnych w oparciu o wnioski wypracowane podczas pierwszych warsztatów. Szczegółowy opis poszczególnych gatunków ryb występujących w obszarze Południowego Bałtyku. Przedstawienie metod filetowania ryb (zajęcia praktyczne). Tradycyjne i staropolskie przepisy kulinarne na potrawy wykonane z użyciem ryb występujących w obszarze Południowego Bałtyku. Przedstawienie produktów/przetworów dostępnych w Województwie Zachodniopomorskim wykonanych z ryb występujących w regionie Południowego Bałtyku. Autorskie opracowanie przepisów na dania rybne z wykorzystaniem produktów regionalnych wpisanych na listę „produktów tradycyjnych.
- Odbiorcy: właściciele i menedżerowie restauracji, szefowie kuchni, kucharze, pracownicy wędzarni i smażalni, firm przetwórstwa żywności.